CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday 15 October 2008

Marhaban

Tahun ini kali kedua ada Marhaban di tempat saya. Tahun lepas saya join gak. Tapi penat jgn cakap masa tu. Kena masuk sampai 20 umah dalam masa 1 malam. Mcm serik nak ikut.
Tapi Marhaban semalam seronok...Satu malam kena dalam 10 buah rumah jer. Rumah saper2 yang nak marhaban baru kami masuk. Bab yang paling seronok bila marhaban ialah budak2 berebut2 nak duit raya dan angkut segala jajan yang tuan rumah sediakan termasuk lah anak bujang saya tu...saper lagi kalau bukan nama Haris Zulkarnain..Gelojoh kan.Ikut perangai saper la tu..Selalunya anak lelaki ikut perangai ayah nya..hahaha...Mula2 dia tak nak ikut.Sebab geng dia tak ikut. Bila Kumpulan Marhaban tu masuk ke rumah saya... Haris ni terjumpa kawan sekelasnya. Apa lagi..dia pun ikut sama. Yang kelakar nya budak2 nie mereka akan berdiri sebelah tuan rumah. Penuh dgn makna sebenarnya.
Haris hanya dapat masuk 5 buah rumah jer. Hari nie dia ajak lagi pergi Marhaban sebab motif dia nak wat collection lagi... tapi ibu dia nie ada projek lagi yang perlu diselesaikan.Tu lah kalau ikut saya dari awal kan dah dapat banyak. Lagi pun malam nie Kumpulan Marhaban tu dah berjalan jauh sikit dari lorong umah saya. Penat la... tido lagi baik...keji betul statement saya nie.

p/s: Gambar tak ada... tiba2 bateri camera leh kong pulak. Hp pulak cable nya tak der..

1 lompat:

eedany said...

dedulu pun pernah merasa beraya sakan sampai berpuluh rumah.

dah lama zaman remaja. sekarang tak larat dah...

:)