CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday 29 October 2008

Catatan semasa cuti

Jumaat 24/10/2008


Hari jumaat saya cuti. Bukan nya apa cuti nak merehat2kan badan jer.

Tapi tak dapat lah nak merehatkan2 badan sepanjang hari sebab sebelah petang ada perkara yang perlu diselesaikan.

Sabtu

Pagi mcm biasa bangun awal..kemas2 rumah sikit2 sebab esok ada orang datang nak sembur anai2 kat umah saya. Nie kali kedua rumah saya buat operasi anai2. Sayang rasanya nak beli rumah bukan sesuatu yang senang.Saya kemas2 apa yang larat pukul 2 petang saya pergi jemputan yassin dan doa selamat kat lorong depan umah saya sebab tuan rumah tu nak pergi
menunaikan haji pada awal bulan nov nanti.Selesai saja yassin dan doa selamat dalam pukul 430 petang saya terus balik sebab nak menyambung mengemas umah.




Nie baju rasmi kumpulan yassin kat tempat saya. .Saya nie mcm biskut sikit.. kejap2 pergi... kejap2 ponteng. Orang berkerja kan selalu banyak hal dan penat....hehe.. alasan..




Ahad 26/10/2008
Nie sebahagian barang2 rumah yang saya kena keluarkan semasa operasi rumah. Saya bayangkan mesti lantai saya di tebuk di tenpat lain pulak. Tapi alhamdullilah dia tebuk pada lubang lama. Jadi tak lah teruk sangat lantai umah saya nanti.
Semasa kali pertama buat anai2 3 tahun lepas ... punyalah penat ... orang tu buat dari pukul 9 pagi hingga 5 petang. Masa tu saya tak ada tau mcm mana dia wat jadi saya tak alih kan sgt lah barang2. Kali nie saya dah ketepikan barang2 saya dimana tenpat yang akan dia tebuk nanti.
Kali dia mereka operasi rumah saya dari pukul 930 pagi sehingga pukul 1 tengahari sajor...
Lepas dia orang balik penat nya nak memunggah barang2 untuk di bawa masuk pulak. Saya nie jenis mesti nak siapkan pada hari yang sama. Rimas tgk sepah2..Walaupun kaki dah sakit saya tetap nak kemas gak. Pukul 7 malam siap seluruhnya saya berkemas dan rumah kembali seperti biasa.
Malam pulak plan nak makan luar sebab penat. Jadi singgah lah pasar untuk beli barang keperluan dapur untuk seminggu. Tiba kat Kipmart Masai ada cabutan bertuah. Ye..ye... jer tunggu dgn harapan dapat lah pulang bawa hadiah... hampeh tunggu sampai pukul sepuluh malam nama tak ada onggg la. Ingat dah habis acara nak pergi lah makan nasi lemak kat Masai...
Apa ker malang la... start2 keta tak boleh. Rupa2 nya minyak habis. Biasalah cik abang mmg selalu mcm tu... alasan yang sama dia cakap... " minyak tu cukup sampai rumah..." Lepas tu talipon jiran mintak tolong hantarkan minyak. Sejak beberapa bulan dah berapa kali kereta tersadai tepi jalan sebab perasan dia minyak tu cukup jer. Dia malas nak beratur kat pam minyak tu lah padah nya.Sampai rumah tak pasal2 dah pukul 11++. Balik baik tido jer lah.
Tapi saya sempat pasang langsir lagi. Sebab langsir yang ada dah kotor kena ubat anai2.
Ahad 27/10/2008
Hari nie birthday cik abang dan anniversarry saya... Saya bagi kad jer. Saya tgk dia wat dekkk jer..Sebab tu saya malas nak bagi apa2 kat dia. Mmg perangai dia mcm tu.
Petang saya pergi umah mak saya sebab nak hantar duit. Biasalah bila cukup bulan mesti pergi umah mak saya hantar duit.Malam baru balik.




3 lompat:

UnGu VioLet said...

akak.. tq bagi award kat mar.. ada ada special gift untuk akak, dtg ambik ye!!

Noris said...

ungu violet,

ok ok tq

nads said...

lor...awat sabtu malam tu xke umah nad...
nad wat open house...
dah dekat sangat nagn kip mart masai tuh...neway, happy annivessary...happy besday to ur hubby...besday dia dgn nad sama laa...
27hb okt....hehehe