CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday 28 November 2008

Kucing Oo Kucing



Saya geram betul dgn kucing 2 ekor nie. Padahal ibu kucing dgn anak kucing nie ada tuan nya.

Tapi dah berumahtangga kat depan rumah saya. Pening kepala..Tiap2 pagi asyik basuh lantai sebab dia suka membuang kat celah pokok bunga. Tension tul.

Punca dia bertenggek kat umah... sebab hubby dgn tak sengaja pergi langgar anak dia yang lagi sekor sampai mati.Anak dia duduk dalam enjin kereta.Pastu terus gerak tak perasan dia terjatuh terus kena lenyek dgn tayar kereta.

Sejak tu... dia duduk menuntut makan kat saya. Paksa lagi. Kalau tak bagi makan dia akan ikut ke mana saja saya pergi.Ibu kucing n anak kucing kalau boleh nak masuk dalam umah... Oooo....no...masuk dalam rumah tak boleh.... luar rumah boleh yer...

Kalau tak bagi dia makan... kesian kat kucing2 nie kan. Pahala bela binatang.hahaha...

Dulu saya ada bela seekor kucing betina nama dia robotgirl... kami semua sayang kat dia.Kucing yang pembersih, paling cerewet tapi tu lah kucing kalau kita dah terlalu sayang...Tapi dia dah mati.Setiap kali kami balik dari kerja... bila dia nampak jer saya... dia akan cepat2 buang air.. sebab dia tau dia akan dapat masuk dalam rumah.

Gambar nie di ambil 2 hari sebelum dia mati. Masa nie dia dah sakit.Dia mati dihadapan anak dan adik saya. Sebab anak dan adik saya la tuan nya.Sedih sgt bila dapat tau dia dah tak ada lagi. Kucing yang terlalu baik dan terlalu sayang bagi saya sekeluarga.

2 lompat:

nasazfrog... said...

ala kak sedihnya... ni kucing yang lam kandang tuh ker yang wani takut tuh... tak pe la kak bela jer la kucing tuh,, mmg btolkan dapat gak pahala...

Noris said...

ina,
kucing yang dalam kandang tu dah duduk umah mak.Kucing yang mati ni kucing lain tapi sama ibu lain bapak nya...hehehe