CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday 24 November 2008

Cuti-cuti - Part 1

Hari sabtu pukul 630 pagi dah bangun..Siap2 apa yang patut dulu... pukul 9 pagi bertolak menuju ke Port Diskcon. Singgah di RnR Machap dulu untuk sarapan. Mmg plan nak sarapan kat RnR pun.Tak ambik gambar byk pun sebab RnR kat Machap nie banyak lalat..Bujang kecik nie tak makan sebab cikgu dia kata kalau tempat byk lalat jgn makan... tu maknanya tempat tu kotor. Minum boleh... makan tak boleh..Betul juga kata2 dia.. tapi saya dah lapar.. saya bedal jer lah.







Sekejap jer berhenti rehat.. Terus kan perjalanan sebab target mesti sampai Tiara pukul 1 tengahari.


Muka excited nak g mandi-mandi. Asyik tanya naper tak sampai2.


Saya keluar ikut tol Ayer Keroh. Konon2 nak ikut jalan lama... nak save duit tol.. rupanya entah mana2 estate dah aku redahnya.

Mula2 muka eksen..siap tunjuk2 dgn suami ikut Sg Udang..pastu ikut masjid tanah...Siap cakap terus jer nati jumpa roundboard(betul ker ejaan nie..)nanti terus kekiri...tapi dalam perjalanan hati saya bercakap... aku tak pernah lalu sini...last2 ikut signboard Port Diskcson. Lalulah lubuk cina, Cina Besar semua jumpa. Hentam jer janji signboard Port Diskcon tunjuk suruh terus lagi. Bila dah jumpa round ikut lah sign board... sekali saya nampak pintu gerbang tulis Selamat Datang Ke N9... wah... entah2 mana... dulu jalan jumpa Pengkalan Balak... kali nie jumpa lain pulak... Jalan gak..Siap jumpa Rembau dan simpang nak ker seremban n rantau. Tapi jauh yang amat... kiri kanan semua pokok kelapa sawit. Entah felda apa saya lalu... belasah jer janji sampai.


Kalau nak ikut kan dari Pengkalan Balak nak ker PD rasanya setengah jam dah sampai..ini rasanya 1 1/2 jam baru sampai.Bujang kecik tu dah membebel duduk kat belakang. Dia ingat saya n hubby tipu dia.Bila nampak jer signboard tulis Tiara Beach Resort lega rasanya... tapi bodoh gak orang yang tulis signboard tu... tak ditulis berapa kilometer lagi..redah jer lagi... Last2 sampai gak pukul 1.30 tengahari.




Jumpa keta tank... kalau tak silap kat Lubuk Cina...Masa nie diaorang tgh konvoi..

Bilik yang saya dapat. Saya dapat bilik view tak cantik.



Pemandangan dalam bilik dan dapat Souvier dari Tiara Beach Resort. Budak2 dapat Puzzle...

p/s..Nantikan part 2 punya cerita... tunggu...

0 lompat: