CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday 20 August 2008

Tat sardin

Sebenarnya tak ada idea nak cerita pun..
Alhamdullillah hari nie saya puasa lagi... dah 3 hari. Harap2 sempatlah habis yer..
Dalam pada saya berpuasa dugaan betul..bila saya lawat blog kwn2 semua gambar makanan..
isskkk... terliur jap.Jadi saya pun nak tempek makanan gak...
Malam nie kalau RAJIN nak wat tat sardin la... mcm sedap jer...
Saya dapat dari satu blog..

Tart sardin
resepinya :
240 g tepung gandum
45 ml air sejuk
150 g butter sejuk - potong kuib
sedikit garam

Cara-caranya:-
gaul tepung , garam dan butter sampai jadi breadcrumb, masukkan air sikit demi sedikit, uli. Masukkan dlm plastik, simpan dlm peti ais 15min. Tekan pada acuan tart, bakar 170' selama 25min (suhu dan masa ikut oven masing-masing ya!!!) inti 1 tin kecil sardin 1 batang lada merah diracik halus 1 bawang merah kecik dirack halus sikit air perahan limau panaskan sekejap sardin, tutup api, masukkan lada , bawang merah dan air limau. Hias dgn lada merah yg dihiris dan daun bawang (yg ni x der stok)

2 lompat:

Y u Z z 9071 said...

kalo dah buat post kat hukm sikit.

hehe

Moralle said...

looks noice eh nor, hmmm macam nak try jugak ni, tapi malas part the tart tu lah....