CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday 18 August 2008

Puasa

Hari nie saya puasa ganti...dah nak bulan ramadhan baru terkial2 nak ganti puasa.
Tiap2 tahun saya mmg ganti puasa pada bulan syaaban. Nak ambik keberkatan bulan syaaban.hehehe... maklum lah byk dosa..
Hari pertama puasa nie saya rasa nak pitam pun ada, nak muntah pun ada, mcm nak kena migrain pun ada...Bukak suratkabar nampak icecream dan mcm2 makanan yang membuat kan saya terliuq jap..saya nie kalau puasa mengalah budak2 tadika..
Kalau uoals nak tau saya mmg jenis mcm tu...Kalau saya tak bersahur dalam pukul 9-11 pagi mula lah mcm2 penyakit saya datang... nanti dalam kul 3 petang dah start gigil2 lapar.
Buruk tul perangai saya kalau berpuasa.
Insyaallah kalau abis ganti puasa hari nie... ada lagi 9 hari lagi kena ganti. Harap2 sempat.
Saya tak puasa 9 hari tahun lepas bukan pasal saya cuti lama sgt... tapi pasal duduk tepi oven...saya tak tahan. Setiap kali hari tak kerja saya tak puasa. Mana tahan bebbbb... duduk tepi oven dari pagi sampai petang...Lapar tak sgt tapi haus gilerrrr...
Sembilan hari nie kira dah cukup sikit.. penah 15 hari tak puasa gara2 mengadap oven.
Harapan saya bulan puasa akan dtg nie jgn lah lebih dari 10 hari saya tak puasa ye...letih den nak membayarnya nanti.

3 lompat:

Y u Z z 9071 said...

puasa....

1st time mmg gigil kan kak..

wahh duduk tepi oven ye...mesti biskut raya akak sedap sedap..

post sikit kat hukm ni...hehe

Noris said...

hehehe... insyaallah..

Moralle said...

tabah kan hati kawanku, kau pasti berjaya :) ini lah namanyer dugaan berposa, hehehe

I next wk nak ganti lagi 4 hari, this wk bendera lum turun lagi :)