CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday 17 July 2008

Kebakaran

Semalam ada kebakaran kat depan umah saya.Anak2 jiran main lighter. Biasalah budak2 nie makin di tegah makin dia nak tau..Ibunya g antar anak dia g sekolah agama.. Itu pun nasib baik ada jiran lelaki yang kebetulan x kerja. Kalau x dah rentung budak 3 orang tu..Kadang2 bila ada kebakaran kita akan jadi panik...dan salah sorang dari jiran saya cakap masa dia nak selamat kan budak2 tu ketika asap dah tebal kita akan nampak budak2 tu makin lama makin mengecil...Nasib baik jiran sebelah umah saya dgn kawan2 dia bantu...sorang tolong tendang pintu, sorang sembur air, sorang tarik budak tu keluar...
Tu nasib baik anak dia yang sulung umur 10tahun duduk tengok tv... terbau hangit g tengok dalam bilik dah penuh dgn asap... bayangkan kalau anak dia yang sulung x ada...emmmm... x leh nak bayang kan.
Malam semalam saya g melawat kejap... mmg teruk bilik dia... jiran saya dah mengigil.. dah mcm fobia dia...
Moral of the story...Kalau kita nak keluar jgn tinggalkan anak2 dalam umah wpun kita nak kuar sekejap saja.. Malang x berbau... bila berlaku sesuatu...semua orang akan jadi panik..

1 lompat:

Y u Z z 9071 said...

alahai...

bahaya bagi bebudak main lighter..

fuhh semangat....