CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday 19 September 2008

Catatan seminggu...

19/09/2008
Lama tak update blog.. bukan apa sejak seminggu tak berapa sihat. Demam, sakit tekak, batuk dan selsema.2 hari dapat mc hari nie naik kerja.... banyak yang kena settlekan.Tup..tup... naik kerja dapat berita
hari selasa atau rabu depan kena g hq.Bosan nya tiap2 tahun lagi seminggu nak raya masa tu lah sibuk ada kursus. Tak boleh tunggu lepas raya agak nya... Bosan tul..
Tapi keja sekejap jer... sebab badan dah gigil2... tengahari g klinik lagi mintak MC..
yahoooo....dapat MC lagi. Balik umah apa lagi... lepas makan ubat tido dari kul 1.30 sampai kul 5.00 ptg...Malam dah jadi mcm burung hantu tak boleh nak tido.

20/09/2008
Hari nie kan hari sabtu... jadi lepas bersahur dan wat apa2 yang patut... dalam kul 630 saya tido semula... sedap nya tido pukul 11pagi baru bangun.Kemas2 umah apa yang patut.
Petang dalam kul 6.00 petang g angsana jap.. punya jem jalan... nak parking pun susah.
Sekejap jer g... sebab dah berjanji dgn kawan nak ambik barang... tapi dia tersekat dalam jem... jadi jumpa malam jer.Saya terus menuju ke umah mak saya... berbuka kat sana. Dalam kul 8.30 kuar umah jumpa kawan saya kat utm. Lepas tu baru jumpa kawan saya yang tak jadi nak jumpa petang tadi. Kali nie jumpa kat kempas jer.Lepas tu terus balik umah. Sampai2 umah jer.. bukak langsir...terus basuh.

21/09/2008
Pagi2 bangun bersemangat nak operasi umah besar-besaran.Habis semua sawang2, habuk2 saya bersih kan. Dalam kul 6.00 petang saya kuar umah menuju ke Dorsett Hotel. Berbuka puasa dgn kawan2 opis. Dah lah mahal buffet nya...RM50.00/kepala... tapi makanan nya mcm rate RM30.00 jer...Tak banyak langusung dan tak sedap langsung. Ada ker company saya dah booking dia tak sediakan meja untuk kami semua. Dia suruh duduk mana2 yang kita suka. Apa lagi kena serbu... semua tempat duduk tak cukup untuk menampung staff dan family company saya. Padan muka. Diaorang ingat kita sikit2 punya rombongan ker.

22/09/2008
Naik kerja setelah lama MC... nak koooo... kerja menimbun... sampai2 jer opis terus wat kerja.
Sehingga lah hari nie dah settle lagi. Nak pasti sebelum cuti raya... kerja opis kena habis. Jadi bila cuti raya hati tak risau.

23/09/2008
Saya dapat berita dari kawan saya...berita sedih dan geram pun ada. Adalah salah seorang dari ahli keluarga belah suami wat cerita tak elok pada kawan saya. Kadang2 saya terfikir... saya tak pernah ganggu hidup dia.. kalau berbual pun boleh dikira berapa patah jer... tapi apa yang membuat kan dia tak puas hati dgn saya.Apa salah saya sampai dia tergamak memutar belit kan cerita.Serba salah jadi nya... kalau dilayan pun mengata... tak di layan pun mengata..susahkan manusia nie kalau hidup asyik nak mencari buruk orang jer.Bercerita pulak dgn kawan baik sendiri. Saya tau kawan baik saya nie serba salah... tak tau saper yang betul saper yang salah...
Tapi allah tu lebih megetahui dan maha adil...

1 lompat:

Moralle said...

wah betul2 spring cleaning lah hari minggu tu hari :)

dalam dunia ni ade manusia memang tak pernah puas dengan ape yg mereka ada, kadang2 bukan orang lain tapi mereka yg rapat ngan kite, lebih2 lagi mencari kesalahan kite, kite harus banyak2 bersabar walaupun bukan mudah :)